سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
آثار عاشورایی

حوزه/ ۶ اثر از انتشارات کتاب جمکران با موضوع عاشورا و واقعه کربلا تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ۶ اثر از انتشارات کتاب جمکران با موضوع عاشورا و واقعه کربلا تجدید چاپ شد. این آثار که رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال را شامل می‌شوند در قالب‌های داستانی و پژوهشی در سال‌های اخیر توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده‌اند و هم‌اکنون به تجدیدچاپ رسیده‌اند.

۱. «مقتل از زبان منتقم»

این کتاب شرحی است روایی - تاریخی بر زیارت ناحیه مقدسه که یکی از نایبان امام عصر (عج) از وجود مقدس ایشان نقل کرده است. در هر بخش این زیارت به بازگویی روایات، احادیث، و توصیف حوادث مربوط به امام حسین (ع) و مرتبط با بخش گفته شده از زیارت پرداخته است. این کتاب که به قلم حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی نگارش شده اخیراً به چاپ سوم خود رسیده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

۲. «مقتل مظلوم»

این کتاب تلفیقی از متون ۳۰ مقتل و کتاب تاریخی است که عموماً تا قرن یازدهم هجری و به بیش از تالیف کتاب بحارالانوار برمی‌گردد. آن هم کتاب‌هایی که در میان اهل علم موثر و مورد استفاده بوده است. روایت این مقتل اختصاص به سحرگاه روز عاشورا تا لحظات شهادت حضرت سیدالشهدا در (حدود ده ساعت) داشته و در این میان به همراه برخی خطابه‌ها به نقل پاره‌ای از حالات و مقتل اصحاب الحسین و بنی‌هاشم نیز پرداخته است. چاپ پنجم این اثر به قلم حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی اخیراً منتشر شده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

۳. «سیه رویان»

برای اینکه شناخت درستی از حسین (ع) و عاشورا داشته باشیم باید دو سوی ماجرا را باهم ببینیم. عاشوراشناسی بدون شناخت دشمنان حسین (ع) راه به‌جایی نمی‌برد. بالاخره یک‌سوی ماجرا را کسانی تشکیل می‌دادند که برای نزدیک‌شدن به خدای خود در ریختن خون حسین علیه السلام از هم سبقت می‌گرفتند. این کتاب به بررسی ویژگی‌های دشمنان امام حسین (ع) می‌پردازد. این کتاب که اخیراً به چاپ چهارم خود رسیده، توسط محمدعلی جابری نگارش شده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

۴. «و اینگونه است زینب»

تاکنون برای معرفی عظمت شخصیت و شناخت حضرت زینب (س) کتاب‌های گوناگونی به رشته تحریر درآمده که یکی از بهترین آن‌ها «خصائص زینبیه» اثر آیت‌الله سید نورالدین جزایری از مجتهدین محقق قرن چهاردهم هجری است. در راستای یکی از سیاست‌های انتشارات جمکران برای احیاء کتب ارزشمند گذشته «و اینگونه است زینب» تلخیصی از کتاب «خصائص زینبیه» توسط محمود سوری به نگارش درآمده که اخیراً چهارمین چاپ آن وارد بازار نشر شده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

۵. «دزد و شاهزاده»

این کتاب که مخاطبین آن نوجوانان هستند، روایتی از زَرعِه یکی از ماموران عمر سعد و پسری به نام پیمان است. این مامور خشن و بی‌رحم با سربازان تحت فرمانش جلوی رودخانه فرات در کربلا می ایستند و نمی‌گذارند امام حسین و یارانش، مشک‌هایشان را از آب فرات پر کنند. امام او را نفرین می‌کند و او پس از واقعه عاشورا دچار بیماری تشنگی می‌شود و هرچقدر آب می‌نوشد عطشش برطرف نمی‌شود. در کتاب «دزد و شاهزاده» نویسنده با الهام از این داستان زرعه را وارد دنیای امروز ما می‌کند تا با اسیر گرفتن پسری به نام پیمان از عصر و زمانه ما و تحفه بردنش برای ابن زیاد پولی برای درمان عطش بی‌پایانش به چنگ آورد. پیمان اما از چنگ زرعه می‌گریزد و در شهر کوفه سرگردان می‌شود. نویسنده این اثر مجید ملاحمدی است و چاپ سوم آن اخیراً وارد بازار نشر شده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

۶. «سقای حرم»

این کتاب یک جلد از مجموعه هشت جلدی اسوه‌های بصیرت است، که در آن زندگانی و شهادت حضرت عباس (ع) بصورت داستانی برای کودکان و نوجوانان بیان شده است. چاپ هشتم این اثر که کاری از واحد پژوهش انتشارات کتاب جمکران هست، در روزهای اخیر وارد بازار نشر شده است.

آثار عاشورایی تجدید چاپ شد

تمامی این آثار را می‌توانید از کتابفروشی‌های سراسر کشور و یا از تارنمای انتشارات کتاب جمکران به آدرس www.ketabejamkaran.ir تهیه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha